Tegyen egy busztúrát az elmúlt évtizedek Budapestjén
2015. július 2. 18:25
Budapesten 1915. március 1-jén reggel hét órakor helyezték üzembe az első - a Hősök tere és a Vilmos császár út (a mai Bajcsy-Zsilinszky út) közötti útvonalon közlekedő - autóbuszjáratot. Az autóbusz-közlekedés először - a háború következtében beállt üzemanyag-és gumihiány miatt - 1917-től 1921-ig szünetelt, majd több mint két évtizedes zavartalan működést követőn Budapest ostroma idején újból leállították. Egy 1945. február 21-én készített leltár szerint Budapesten mindössze kilenc működőképes busz állt a főváros rendelkezésére. Néhány Nyugatra hurcolt kocsit hamarosan sikerült visszaszállítani, miközben a vidéken elrejtett, rossz állapotban lévő járműveket is megpróbálták üzemképes állapotba hozni. A budapesti autóbuszforgalom néhány hónapos szünet után végül 1945. július 2-án, a Gellért tér és az Apponyi tér (a mai Ferenciek tere) között közlekedő járattal indult újra. Az elmúlt 70 év fővárosi autóbusz-közlekedését a Fortepan képeivel elevenítjük fel.
Korábban
Amikor még lovas szekerek is rótták Budapest utcáit
Támogasd a szerkesztőségét!
történelmi magazin
legújabb számát?
kedvezményes előfizetés 1 évre (5 szám)
bankkártyás fizetés esetén 10% kedvezménnyel.
Az éves előfizetés már tartalmazza az őszi különszámot.
Az első 500 előfizetőnek.
- Kizárták a pártból az amerikaiakkal barátkozó szovjet katonákat tegnap
- A törökök mellett a szomszédos hatalmakkal is szembe kellett szállnia Hunyadi Mátyásnak tegnap
- A vasbeton alkalmazásának első meghonosítójára emlékeztek tegnap
- Ősszel nyílik meg a Néprajzi Múzeum új állandó kiállítása tegnap
- Súlyos taktikai vereségnek bizonyult az antant számára a gallipoli csata tegnap
- Megérzései segítették a modern régészet alapjait megteremtő Dörpfeldet tegnap
- A rádióban és a televízió képernyőjén is közönségkedvenc volt Zenthe Ferenc 2024.04.24.
- A köztudattal ellentétben erősítette II. András politikáját az Aranybulla 2024.04.24.