Hét extrém reklámfogás a történelemből, amely megragadta a világ figyelmét
2017. november 24. 13:58
Korábban
Egy műsorról elkeresztelt város
Ha valaki Új-Mexikó állam autóútjait járja, ne lepődjön meg, ha egy bizonyos település névtábláján a Truth or Consequences (Igazság vagy következmények) feliratot látja. Elsőre talán azt gondolhatnánk, hogy a város nevét a vadnyugat korszakában kaphatta, pedig valójában egy rádióműsor nevét viseli.
1950-ben az NBC egyik népszerű műsorvezetője, Ralph Edwards éppen a Truth or Consequences címet viselő rádióműsorának a tizedik évfordulóját ünnepelte, amikor különös ajánlattal állt elő: Bármelyik településnek ingyenreklámot biztosít, ha cserébe az megváltoztatja nevét a műsor címére. Több se kellett kis fürdőváros, Hot Springs önkormányzatának és azonnal népszavazást írtak ki a település átkereszteléséről. Edwards a jubileumi adását így már innen sugározta és a város neve mind a mai napig őrzi eme különös reklámfogás emlékét.
Támogasd a szerkesztőségét!
történelmi magazin
legújabb számát?
kedvezményes előfizetés 1 évre (5 szám)
bankkártyás fizetés esetén 10% kedvezménnyel.
Az éves előfizetés már tartalmazza az őszi különszámot.
Az első 500 előfizetőnek.
- Dél-Amerikába kalauzolja a látogatókat fotókiállításain a Néprajzi Múzeum 11:20
- A festészet mellett a háború művészete is foglalkoztatta Leonardo da Vincit 09:50
- Óriási reklámkampány készítette elő a millenniumi ünnepségeket 09:05
- Bemutatásakor megosztotta a közönséget a ma remekműnek tartott Figaro házassága tegnap
- Katonái tisztelték és szerették a szigorú, de megfontolt Wellingtont tegnap
- Ártatlannak vélte XIV. Lajos az őt megmérgezni kívánó szeretőjét tegnap
- Szerte a világon tüntettek a nyolcórás munkanap bevezetéséért május 1-én tegnap
- Elaludt a Vígszínházat megnyitó Jókai-darabon Ferenc József tegnap